Όπως αναφέρει το περιοδικό, στην Ελλάδα βλέπαμε παλιότερα ως… ανέκδοτο τις καταναλωτικές συνήθειες των Γερμανών! Τώρα όμως λόγω κρίσης τα πράγματα άλλαξαν… Η κατανάλωση είχε γίνει η κύρια πηγή της αυτοεκτίμησης για τους Έλληνες, οι οποίοι ωθούμενοι από τις πολιτικές του ΠΑΣΟΚ ακολούθησαν ένα συγκεκριμένο μοντέλο κατανάλωσης, γράφει το Spiegel. Και η τάση αυτή συνεχίστηκε με την εισροή των κονδυλίων της ΕΕ, σύμφωνα με το περιοδικό. Οι καιροί όμως άλλαξαν και «η κατανάλωση έπεσε από το βάθρο της λόγω της κρίσης και όλο και περισσότεροι Έλληνες καταλαβαίνουν την αξία της γερμανικής λιτότητας. Σύμφωνα με πρόσφατες δημοσκοπήσεις, πάνω από οκτώ στους 10 Έλληνες έχουν περικόψει δαπάνες και στράφηκαν προς φθηνότερα προϊόντα. Οι ταβέρνες είναι άδειες το Σάββατο βράδυ, όλο και περισσότεροι άνθρωποι έχουν αρχίσει να χρησιμοποιούν ξύλα για θέρμανση, οι πωλήσεις αυτοκινήτων έχουν συρρικνωθεί δραματικά και καφετέριες, μπαρ και εστιατόρια που έχουν αστρονομικές τιμές (6 ευρώ για ένα φλιτζάνι καφέ), προσφέρουν τώρα happy hours », αναφέρει το νέο προκλητικό και υπερβολικό, όπως συνήθως, δημοσίευμα του Spiegel.